torsdag 10 november 2016

Tändsticksaskar...

Idag är det min bloggdag och jag tänkte visa er några tändsticksaskar 
jag gjorde i helgen, på Ludvikapysslet.

Men jag vill börja med att tacka alla som jobbat så hårt,
 för att helgen skulle bli så bra för oss alla som var där! Vilken fantastisk helg vi hade <3


Jag börjar med att visa den röda asken. Här har jag börjat med röd CS och sedan valde jag ett mönsterpapper som skulle passa till. Detta är papper från Pions Julserie -15.
Jag gjorde egna julstjärnor från en dies som jag har. Sedan stansade jag ut grankvistarna från min MS punch. Bilden är ett utklipp från samma Pionserie.


För att få mer effekt så målade jag snön under bebisarna med glittersnö färg, Blommorna fick en massa Wink of Stella clear på sig och jag satte även en gul bling i mitten av blommorna. 


Den blå asken började jag med blå CS, och valde sedan mönsterpapper som passade till.
Jag klippte ut bilden från ett mönsterpaper, Sedan gjorde jag blommor och grankvisten på samma sätt som på den röda asken. 


Här målade jag granen med glittersnöfärg och blommor och grankvist fick Wink of Stella.


Den bruna asken valde jag att göra enkel, Här har jag gjort effekten med en snöpenna på bildens snöiga partier, Tog en wink of stella tuschpenna i rosa och brunt för att få fram kottar och bär lite mer.


Gjorde även sömmar med min snöpenna runt hela kortet för att det skulle se mer arbetat ut. Stämpeln kommer från Reprints julstämplar.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar