torsdag 29 september 2016

Visst är hösten härlig!

Men idag ska jag visa ett kort i ljuvliga sommarfärger!

I början på sommaren fick jag en beställning på ett födelsedagskort i kraftiga färger...


Finn ett STORT fel ;-D, nej starka färger är inte min grej...
Började som vanligt med att göra en kortbas 15x15 cm i CS. Jag använde spillbitar till det här kortet.
En bredare rosabas och sedan fortsatte jag med att göra vimplar.



Här är det ju bra om man har en vimpeldies, men det har jag inte (ännu ;-) ) Men det går ju bra att klippa till kanterna så att de ser ut som en vimpel.


Efter det gick jag loss med blommor som går i samma ton som papprena, Jag satte fast lite hattpinnar och pistiller för att få lite mer liv i kortet. Bladen stansade jag ut i grönt.


Sedan satte jag fast en ram som jag gjort i papperslera, jag använder Silk Clay eftersom jag tycker den är bäst att jobba med. Stansade ut 30 och satte det i mitten. Här satte jag även blommor i båda hörnen, eftersom en mycket god vän till mig alltid säger: " Man måste tänka på diagonalen"...


Det här är min favoritstämpel och den stämplade jag med Distress Walnut stain, och jag kunde inte låta bli att chalka kanterna.

Ett enkelt kort som 30-åringen tyckte var jättefint och då blir man ju glad, även om det inte var de starkaste färgerna som finns.... :-D

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar