torsdag 19 november 2015

Julkortsdags!



Hej idag är det jag Carina som bloggar hos Helihak. Denna gång tänkte jag visa ett julkort.



Jag började med en dubbelkortbas som jag sedan prydde med ett jättefint och lättjobbat handgjort papper, Färgen jag valde var vinröd. Efter det använde jag Reprints papper i brunt med text på. På det här kortet har jag valt att edgeskrapat alla sidorna utom på kortbasen.



Efter det satte jag dit en ganska liten spets och limmade dit Ivoryfärgade halvpärlor. Jag stansade ut en julflicka från Reprints julpapper och en större cirkel av det handgjorda pappret, jag edgeskrapade även cirklarna. 


Sedan limmade jag fast vinröda blommor och järneksblad från YouDo. Satte Ivory halvpärlor i hörnen och efter det målade jag med Wink of Stella Clearpennan på blommorna och runt cirklarna.


Sist men inte minst stämplade jag God Jul på ett papper i samma toner som det mönstrade pappret, jag använde Distress Walnutstain, och här chalkade jag runt kanterna.



Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar