söndag 29 november 2015

Julkort i 3D!



Hej!

Idag är det jag Carina  som bloggar. Tänkte visa er ett kort som är i 3D. Här har jag börjat med en kortstomme som jag köpt.


Efter det valde jag ut ett papper från Reprints julserie, Innan jag tejpade dit pappret så stansade jag ut en gran från Tim Holtz, en hjort från Sissix som jag delade i två bitar och tre stjärnor från Tim Holtz. Sedan tejpade jag fast dom ( här valde jag powertape, för att de skulle sitta ordentligt), Granen målade jag med snöfärg för att höja känslan av vinter. 



Sedan satte jag fast hjortens huvud nertill på kortet och bakdelen upptill för att det ska se ut som att en är på väg in i motivet och att en är på väg ut ur motivet. Stjärnorna tejpade jag fast runt motivet i vitt papper för att få en ram. 



Sedan stansade jag ut järneksblad från Tim Holtz och satte fast en brunlilablomma, den sprejade jag med vatten blandat med Perfekt Pearl, så att den skimmrar lite, dessutom blir blommorna lättare att forma efter att ha legat i plastförpackningar.


Sedan stämplade jag God Jul och klippte ut den efter kanterna och satte den längst upp på kortet. Sist tejpade jag fast bakgrundsbilden inne i kortet så att det böjde sig lite för att få ännu mer 3D känsla och monterade i hop hela kortet.


Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar