torsdag 23 februari 2017

Skakkort!

Hej! 
Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa er mitt första skakkort.

Jag började med en dubbel kortbas i vanilla CS. Sedan Stansade jag ut en skakglobe och 2 cirklar en i plast  och en i CS, som täcker över skakglobens cirkelformade del.


Sedan stansade jag ut en brun bakgrund som mark, tre hus från Gummiapan och 
granar ( vet inte vilken dies det är).


Jag distressade med Walnut Stain runt kanterna både på husen och granarna.
Eftersom jag inte har någon dies som stansar ut moln, ritade jag för hand och distressade kanterna.
Satte även dit lite gräs framför husen.


Runt de färgade papprena chalkade jag kanterna med guldfärgad vax typ Inka Gold.
Efter det var det dags att montera kortet. Jag fick hårdplast av min underbara vän Johanna (pojo). Stansade ut en cirkel och satte 3D tejp runt cirkeln på Golben. 
Sedan fyllde jag med silverglitter och snöglitter.
Det gäller att vara noga så det inte blir hål, för då läker glittret ut. 
Ett tips är att se till att klistret på 3D tejpen är bra för på mitt kort hade det släppt lite...
Så nu glittrar det så fint på vårt bord ;-D
Tur det finns Powertejp!!!

Hoppas ni fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram

Carina Pettersson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar