söndag 18 december 2016

Julkrans del 2

Hej idag är det min bloggdag!

Jag ska visa er hur jag gjorde färdig min julkrans. Så förbered er på många bilder idag :). Ibland kommer livet mellan, min bloggdag är ju torsdagar och den här gången åberopar jag tillfällig minnesförlust (läs kronisk) ;-D.

Jag började med att stansa ut blommor av Tim Holtz Poinsietta.


Sedan formade jag mina blommor med en rundsticka nr.2

Efter det limmade jag i hop blomman så här:






Sedan limmade jag fast blommorna på kransen. 
Och satte dit 3 gula små bling för att blomman skulle bli mer naturlig.


Efter det stansade jag ut cirklar av Roxstamps nya stans med stygn, i guldpapper
Klippte till en bit så att det skulle se ut som en julkula-


Monterade ihop bitarna och det färdiga resultatet ser ni här under.


Jag punchade ut hål och knöt dit ett rött band så att det ska se ut som att kulorna hänger i riset.


Jag lånade en dies av min goda vän Laila, stansade ut texten i 2 lager, rött och guld. För att texten skulle synas bättre, Diesen fyllde snyggt ut kransen i mitten.


Detta är det som är det som är så bra med scrapbooking. Här har jag limmat fast Renen på baksidan med hjälp av mitten på blomman som jag stansade ut. Istället för att slänga de bitarna så återanvände jag dom.


Så här blev det färdiga resultatet:


Nu sitter den på väggen i vår hall prydd med en spetsrosett,
 och välkomnar vår gäster i juletider. .



Den här var enkel och kul att göra, det som tog tid var att stansa ut alla grenar till kransen.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar